مزیت رقابتی بیت گرند عدم محدودیت میزان مبلغ خرید و فروش (تمام صرافی های ارز دیجیتال محدودیت سقف معاملات 25 میلیون را اعمال می کنند.)

نحوه خرید و فروش NFT برای مبتدیان

نحوه خرید و فروش NFT برای مبتدیان

یادگیری نحوه خرید و فروش NFT می تواند بسیار دشوار باشد. اطلاعات زیادی برای جذب و جزئیات زیادی وجود دارد. همه اینها می تواند شما را کمی احساس عدم اطمینان کند. این راهنمای مبتدی دوستانه به شما کمک می کند تا بر موانع غلبه کنید و مشکلات را هنگام خرید و فروش NFT حل کنید.

کار به جایی رسیده است که شما برای اولین NFT خود آماده هستید. شما کیف پول خود را راه اندازی کرده اید و یک سکه با پشتیبانی NFT برای خرید اولین NFT خود اضافه کرده اید. تحقیقات شما کامل شده است، خطرات را درک می کنید و آماده هستید که اولین NFT خود را داشته باشید.

کجا می توان NFT ها را خرید و فروش کرد ؟

چند بلاک چین مختلف وجود دارند که از NFT ها پشتیبانی می کنند. و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

  • اتریوم یک بلاک چین است که اکثریت قریب به اتفاق کل معاملات NFT در آن انجام می شود، اما استفاده از آن می تواند گران باشد.
  • سولانا ممکن است کارمزد تراکنش بسیار پایینی داشته باشد، اما کاربران بسیار کمتری دارد.
  • تزوس مجموعه ای عالی از هنر دارد، اما در نهایت ممکن است به اندازه سایر آثار بزرگتر محبوب نباشد.

نوع بلاک چینی که انتخاب می کنید به اهداف شما بستگی دارد. برای این مقاله ما پرکاربردترین بلاک چین NFT را در پرکاربردترین بازار پوشش خواهیم داد. به ترتیب اتریوم و OpenSea.io.

این مقاله دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه خرید و فروش NFT و استفاده از تنظیمات مختلف برای انتخاب درست را به شما ارائه می دهد.

هرچه بازارهای بیشتری بیرون بیایند، نام‌های مختلف و عملکردهای متفاوتی خواهند داشت. این مقاله از Opensea به عنوان مثال استفاده می‌کند، و تجربه شما در بلاک چین‌ها و بازارهای مختلف تا حدودی مشابه خواهد بود.

مقایسه خرید NFT با ضرب کردن ( Minting )

بیایید شما را با اصطلاحات دریافت NFT آشنا کنیم. خرید NFT و ضرب NFT (Minting یا برش )  دو معامله متفاوت هستند.

ضرب NFT یا Minting

منتینگ زمانی است که از یک قرارداد هوشمند روی بلاک چین برای تولید یا ایجاد یک NFT جدید استفاده می‌کنید که قبلاً روی بلاک چین نبوده است. در حالی که اغلب اوقات شما مستقیماً با قرارداد در تعامل نیستید، به احتمال زیاد از وب سایتی با طراحی هوشمندانه استفاده می کنید که به کیف پول رمزنگاری شما متصل می شود. و از یک mint درخواست می کند.

ضرب از قرارداد امکان پذیر است، اما فقط برای کاربران با تجربه توصیه می شود. در اینجا درباره ضرب NFT بیشتر بیاموزید.

لجر نانو اس پلاس

کیف پول نسل سوم لجر

صفحه نمایش بزرگتر - حافظه بیشتر - امکان نصب بیش از 100 برنامه همزمان

ذخیره و مدیریت NFT

خرید NFT

خرید NFT یک معامله ساده مبادله NFT با یک سکه در یک بازار آزاد است.

هنگامی که یک NFT قبلاً به بلاک چین اضافه شده است. و شما در حال خرید از یک منبع ثانویه هستید، این امر تحت عنوانِ خرید صورت می‌گیرد.

شما می توانید در خارج از بازار مبادلات انجام دهید، اما ما هرگز انجام این مبادلات پرخطر را توصیه نمی کنیم، زیرا کلاهبرداران زیادی وجود دارند که سعی در سرقت NFT های شما دارند.

چگونه یک NFT در Opensea بخریم ؟

بازارهای NFT از یکی به دیگری متفاوت خواهند بود، اما اغلب دارای ویژگی‌های یکسانی برای خرید و فروش NFT هستند.
همانطور که گفته شد، این مقاله از Opensea به عنوان مثال استفاده می کند زیرا بیشترین حجم فروش را در فضای NFT انجام می دهد.

هنگامی که آماده خرید NFT هستید، امیدواریم تمام تحقیقات خود را برای تصمیم گیری آگاهانه انجام داده باشید. ما قویاً توصیه می‌کنیم که پروژه‌های انتخاب BCI و مقالات امنیت رمزنگاری شده را برای کمک به تصمیم‌گیری موثر بخوانید.

پس از اینکه کیف پول خود را به OpenSea وصل کردید و اتریوم کافی برای پرداخت قیمت NFT به اضافه هزینه گاز دارید، می توانید تراکنش ارسال کنید.
هنگام خرید یا فروش یک NFT، یک تراکنش از طریق بازار انجام می شود که ETH را به فروشنده، NFT(های) خریداری شده را به خریدار، حق امتیاز به سازنده و کارمزدی به بازار می دهد.

نحوه خرید NFT ها در Opensea

همانطور که در این مثال می بینید، قیمت فعلی NFT که می خواهم بخرم 0.03 ETH (127.39 دلار) است. و دکمه “Buy Now” آماده کلیک کردن است.

من NFT را که در حال خرید آن هستم می بینم، مجموعه ای را که از آن خریداری می کنم می بینم و با خرید موافقت می کنم.

نحوه خرید و فروش NFT برای مبتدیان

مجموعه‌های پرطرفدار با حجم فروش زیاد، یک علامت آبی در کنار نام مجموعه خود دارند. هنگامی که مجموعه‌ای را خریداری می‌کنید که دارای علامت چک آبی است، همیشه علامت چک آبی را در طول فروش بررسی کنید تا از کلاهبرداری جلوگیری کنید.

بازیگران بد به ساختن پروژه‌هایی با نام‌های مشابه با پروژه‌های معروف شهرت دارند تا خریداران ناآگاه را جذب کنند. در صورت شک، سرور Discord پروژه را برای پیوند مجموعه رسمی آنها بررسی کنید.

پس از فشار دادن دکمه ‘Buy Now’ از شما خواسته می شود که پنجره تأیید را مشاهده کنید.

نحوه خرید و فروش NFT برای مبتدیان

اکنون، این پنجره به من می گوید که مجموعه این هنرمند توسط OpenSea بررسی نشده است، که برای پروژه هایی که فروش کمتر از 100 ETH در بازار ثانویه دارند، رایج است.
من هنرمند Jadius را می شناسم (او بخشی از تیم BCI است)، بنابراین برای انجام معامله خود کادر پایین را علامت می زنم.

پنجره پیگیری آخرین تأییدیه است که باید قبل از تأیید پرداخت به کیف پول شخصی خود انجام دهم. در این صورت کیف پول Metamask من را درخواست می کند. اگر این یک پروژه تایید شده توسط Opensea بود، یک علامت آبی در کنار نام مجموعه ظاهر می شد.

در این زمان است که می توانید معامله را در مرحله نهایی فرآیند خرید تأیید یا رد کنید. همانطور که می بینید، قیمت از OpenSea به من می گوید که قیمت NFT همانطور که توافق کردیم 0.03 ETH است (همیشه این را دوبار بررسی کنید)، و هزینه گاز برای انجام تراکنش برای من محاسبه می شود.

قیمت گاز ممکن است در طول خرید تراکنش شما نوسان داشته باشد، بنابراین باید از کارمزد مناسب گازاستفاده کنید تا معامله را با سرعت لازم انجام دهید. 

تراکنش شما تا زمانی که اجرا نشود در صفحه فعالیت شما به عنوان “در انتظار” ظاهر می شود. هنگامی که تراکنش از طریق پروتکل های بلاک چین انجام شد، NFT بلافاصله در کیف پول شما ظاهر می شود و ETH شما به فروشنده و سایر کانال های مناسب می رود.

نحوه فروش NFT در OpenSea

چگونه مجموعه  NFT های خود را در OpenSea می فروشید؟ چند رویکرد متفاوت برای فروش NFT وجود دارد و این به اهداف و شرایط شما بستگی دارد.

در این سناریو، شما تصمیم به فروش NFT در OpenSea دارید. به هر دلیلی می تواند باشد. شاید بخواهید از یک پروژه در حال رشد سود ببرید، می خواهید دوباره در پروژه برای یک NFT سبک متفاوت سرمایه گذاری کنید، یا دیگر آن را نمی خواهید. فروش NFT ها شرم آور نیست و هرکسی آزاد است که خودش تصمیم بگیرد.

به پروفایل خود بروید و مجموعه خود را بیابید. NFT مورد نظر برای فروش را انتخاب کنید.

هنگامی که آماده هستید NFT خود را به قیمتی که فکر می کنید ارزشش را دارد بفروشید، می خواهید آن را در OpenSea فهرست کنید تا خریدار دیگری به طور بالقوه آن را ببیند. و  خریداری کند.
ابتدا باید دکمه بزرگ آبی “Sell” را در گوشه سمت راست بالای صفحه فشار دهید که شما را به صفحه “List Item for sale” می برد که در آنجا با چند گزینه روبرو خواهید شد.

اینکه چگونه می خواهید NFT خود را بفروشید به شما بستگی دارد. و OpenSea بر اساس اهداف شما گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد.

قیمت ثابت و مدت زمان مشخص

هنگامی که قیمت خود را تعیین می کنید، مدت زمانی را که می خواهید فهرست شما در OpenSea باشد تعیین می کنید.

می توانید آن را به مدت کوتاه یا تا زمانی که دوست دارید قرار دهید.

هر دو مزایایی دارند، اما باید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مفید است. این گزینه رایج ترین و احتمالا سریع ترین راه برای فروش است.

فروش بصورت باندل

اگر تعداد کمی داشته باشید که می خواهید به طور همزمان بفروشید، می توانید NFT های خود را در یک بسته بزرگ بفروشید.
خریداران از این امر لذت می برند زیرا می توانند هزینه های Gas خود را کاهش دهند. تا بسیاری از NFT ها را از مجموعه مورد نظر خود دریافت کنند. و از فروش عمده سود ببرند.

برای یک خریدار خاص رزرو کنید.

اگر از طریق یک کانال خصوصی با خریدار صحبت می‌کردید، می‌توانید با استفاده از آدرس کیف پول خریدار، تعیین قیمت و ارسال پیوند به NFT خود، تمام هزینه‌های OpenSea را دور بزنید.
آنها تنها آدرس کیف پولی خواهند بود که می توانند NFT شما را از طریق صفحه OpenSea خریداری کنند. این یک راه امن و دوستانه برای انجام مبادلات تک ETH/NFT است.

فروش به بالاترین قیمت پیشنهادی

اگر یک NFT مورد علاقه دارید، شاید راه‌اندازی فهرستی که به بالاترین قیمت پیشنهادی می‌فروشد، بهترین اقدام برای استفاده حداکثری از NFT باشد.
به این ترتیب می توانید حداقل قیمت، مدت زمان و قیمت رزرو را تنظیم کنید.
برای اینکه فروش به صورت خودکار انجام شود، باید قیمت رزرو برآورده شود و شما می توانید هر پیشنهادی را در هر زمان بپذیرید.

فروش با قیمت کاهش یافته

اگر می خواهید قیمت کاهشی را برای NFT خود در یک دوره زمانی تعیین کنید، می توانید به راحتی آن را تنظیم کنید.
اگرچه معمولاً به عنوان “حراج هلندی”Dutch Auction” نامیده می شود، لیست NFT شما به آرامی قیمت آن را کاهش می دهد تا زمانی که زمان تمام شود یا شخصی آن را بخرد.

نحوه مناقصه بر روی آیتم ها

امکان ارسال پیشنهاد برای هر کالایی در OpenSea وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ETH خود را به سادگی با تعویض آن از طریق Metamask خود در Ethereum Wrapped (Weth) بپیچید.
از ویژگی swap استفاده کنید و Eth to Weth را برای شروع تراکنش انتخاب کنید، گاز را به طور مناسب تنظیم کنید و منتظر بمانید تا تراکنش کامل شود تا Weth خود را در کیف پول خود دریافت کنید.

هنگامی که Weth را دارید، می‌توانید برای NFT‌های زیر قیمت بازار پیشنهادات ارسال کنید تا سعی کنید فروشنده را برای پذیرش پیشنهاد شما ترغیب کنید. اگر فکر می‌کنید فروشنده مشتاق فروش است و فکر می‌کنید می‌توانید NFT را با قیمت ارزان‌تری دریافت کنید، این ابزار عالی برای استفاده است.

یکی دیگر از مزایای استفاده از Weth این است که تراکنش باید از انتهای فروشنده انجام شود، که طرف دارنده NFT هزینه گاز را برای معامله پرداخت می کند.

حق امتیاز NFT چگونه کار می کند؟

هنگام خرید یا فروش NFT، مهم است که هزینه های حق امتیاز مربوط به هر NFT را در نظر داشته باشید. هنگامی که یک NFT ساخته می شود، سازنده به انتخاب خود حق امتیازی را تعیین می کند. این بدان معناست که هر بار که NFT آنها در یک صرافی ثانویه فروخته می شود، صرافی هزینه حق امتیاز را می گیرد و آن را برای سازنده ارسال می کند.

این راهی است که هنرمندان و سازندگان همیشه ارزش ذاتی NFT خود را تا زمانی که NFT روی بلاک چین است، حفظ کنند.
بر خلاف هنر سنتی، زمانی که یک هنرمند هنر خود را می فروشد، و اگر آن اثر هنری به مرور زمان با قیمت بالاتری فروخته شود، فروشنده تمام عواید پولی را به دست می آورد. و هنرمند اصلی را بدون هیچ گونه جبرانی رها می کند.
با حق امتیاز NFT، هنرمند همیشه برای ارزش کار خود در بازارهای ثانویه کسب درآمد، میکند.

NFT ها و مالیات

بسته به کشور محل اقامت شما، قوانین مالیاتی شما ممکن است متفاوت باشد. NFTها در اکثر کشورهای غربی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند و در کشور شما مشمول این قوانین مالیاتی هستند. همیشه از قوانین مالیاتی در کشور خود آگاه باشید و در پایان سال به اندازه کافی برای اظهارنامه مالیاتی خود باقی بگذارید.

اکنون پایگاه دانشی برای شروع به بررسی پردازش تراکنش در بلاک چین اتریوم از طریق OpenSea دارید. به یاد داشته باشید، تمام بازارهای موجود در بلاک چین های مختلف که از NFT ها پشتیبانی می کنند، رابط کاربری خود را مشابه OpenSea دارند.

همیشه مطمئن شوید که از هنرمندان و مجموعه های معتبر خرید می کنید. همیشه کلاهبردارانی هستند که سعی می کنند از افراد جدید در فضا سوء استفاده کنند.

در صورتی که در مورد خرید و فروش یا خدمات مربوط به NFT نیاز به راهنمایی دارید، کارشناسان بیت گرند در ساعات اداری پاسخگوی شما هستند.

اشتراک گذاری
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Reddit

فهرست مطالب

همکارشو کسب درآمد کن

با معرفی خریدار و فروشنده به صرافی ارز دیجیتال بیت گرند ، کسب در آمد کن .

کسب درآمد از معرفی صرافی بیت گرند
مشاوره و آموزش

پلنهای مختلف مشاوره و آموزش

  • معاملات ارز دیجیتال
  • تحلیل بازار 
  • آشنایی با بازار
  • رفع اشکالات معاملات
  • اطلاع از زمان خرید و فروش
خرید حجم بالا بدون احراز هویت

مشتریان محترمی که درخواست خرید و فروش ارز دیجیتال با حجم بالا و بدون احراز هویت دارند.

جهت هماهنگی از طریق شماره تماس دفتر مرکزی صرافی بیت گرند  02128423217 و یا شماره موبایل 09353810897 با ما در ارتباط باشند.

آشنایی با ارزهای دیجیتال ، قیمت و نمودار تغییرات

قیمت تتر (USDT) چیست؟

قیمت تتر (USDT) چیست؟

قیمت تتر (USDT) چیست؟ تتر یک ارز دیجیتال است که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است. این ارز با ارزش سایر ارزهای

آیا باید بیت کوین بخرید در حالی که نزدیک به رسیدن به بالاترین قیمت ۶۹۰۰۰ دلاری است؟

آیا باید بیت کوین بخرید

در حالی که نزدیک به رسیدن به بالاترین قیمت ۶۹۰۰۰ دلاری است؟ خرید بیت کوین در حال حاضر، بیت کوین (CRYPTO: BTC) غیرقابل توقف به

خرید و فروش تتر، بیت کوین

و تمام ارزهای دیجیتال لیست شده در بایننس

از ارزش 1000 دلار تتر تا هر میزان بدون محدودیت

صرافی بیت گرند

مزیت رقابتی بیت گرند عدم محدودیت میزان مبلغ خرید و فروش (تمام صرافی های ارز دیجیتال محدودیت سقف معاملات 25 میلیون را اعمال می کنند.)